Pietje Pit!

Pietje Pit, de hoofdpersoon van de lessen in de klas is tot leven gekomen! Was Pietje eerst alleen een cartoon, nu gaat hij 'echte' dingen beleven. 

Want Pietje gaat ook gewoon naar school. Zit in groep 5, houdt ontzettend van gamen en lust geen spruitjes. 

In dit eerste filmpje zie je 'the making of' Maar hou hem in de gaten, hij gaat veel mooie dingen beleven!

Breng je klas in beweging!

Op vrijdag 21 september 2018 kwamen ruim 80 schooldirecties, leerkrachten, therapeuten en andere geïnteresseerden naar Presikhaaf Schoolmeubelen in Arnhem. 

Het thema 'beweging' stond centraal op deze inspirerende dag. Fietsen tijdens het luisteren naar een lezing, tellen en springen als energizer tussendoor of wiebelen op een ONGO-kruk tijdens de lunch. Alles kon, alles mocht, behalve stil zitten!

Plezier in bewegen

De Nederlandse Sportraad, de Onderwijsraad en de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving adviseren leerlingen in het primair, voortgezet en middelbaarberoepsonderwijs twee keer per dag matig intensief te laten bewegen. Sporten en bewegen is volgens de raden belangrijk en hoort een vanzelfsprekend onderdeel te zijn van het onderwijs.

10 september 2018

RTL-Nieuws

"Steeds meer kinderen belanden met een zogenaamde tabletnek bij de therapeut. Kinderen zitten te lang voorover gebogen over hun tablet en veranderen niet vaak genoeg van houding." RTL nieuws besteedt aandacht aan de oorzaken en gevolgen van de tabletnek en de rol van Zit met Pit!

EenVandaag

Zit met Pit! bij EenVandaag. "Onderuit gezakt uren lang turen naar je tablet. Funest voor je lijf. Jongeren kampen door een verkeerde houding steeds vaker met rug- en nekklachten." 

Bewegingstherapeuten en artsen luiden de noodklok en pleiten voor meer onderzoek. 

BNR Nieuwsradio

Yolanda van Hoorn, Oefentherapeut Cesar en oprichter van Zit met Pit! vertelt alles over de tabletnek en 'zitten op je zitbotjes' bij het programma Spitsuur van BNR Nieuwsradio. Het interview vond plaats in het kader van de jaarlijkse internationale RSI-dag op 28 februari.