Wat anderen zeggen!

Leerkrachten, ouders, kinderen en therapeuten hebben ieder zo hun eigen ervaringen met Zit met Pit! Die delen we graag met jou. We zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar jouw ervaringen.

  • “Het lesmateriaal bestaat uit verschillende werkvormen, waardoor kinderen naar zichzelf kijken, bewuster bezig zijn met hun eigen lijf en meer inzicht krijgen in de mogelijke oorzaken van pijnklachten.”

  • “Goed thema, fijn dat er aandacht aan wordt besteed. Hopelijk nu ook blijvend in de klas?”

  • “In de klas werken de lessen nog steeds door. Als de kinderen niet goed zitten zeg je ‘Zit met Pit’ en ze weten waar ze op moeten letten.”

    Marjo, leerkracht
  • “Ik vond het leukst toen ik mijn spierballen mocht laten zien voor de klas.”

    Lorenzo, groep 5
  • “Zit met Pit! sluit goed aan op het gebruik van de computer op school en thuis. Kinderen zullen in de toekomst alleen maar meer computers gebruiken. Daarom is het belangrijk om juist op deze leeftijd ook al aandacht te besteden aan de gezondheidsaspecten hiervan!”

  • “Er is gewerkt met een werkboek, waarmee ook de vertaalslag naar de thuissituatie is gemaakt. Een van de opdrachten was; kijk eens hoe je vader, moeder, broertje of zusje zit! Ook kregen alle kinderen na elke les een ouderbrief mee naar huis.”

    Carla, Leerkracht
  • “Onderzoek = inzicht = kennis = vooruitgang”

    Ouders van Noa, groep 5
  • “Ik dacht eerst dat die wervelkolom een soort bek van een haai was of zo! Ik vond het best wel eng, maar nadat ik ‘m had aangeraakt en wist wat het was vond ik het niet meer eng.”

    Erin, groep 5
  • “De kinderen hebben geleerd hoe zij goed moeten zitten tijdens de luister- schrijf- en computerhouding. Daarbij is het belang van blijven bewegen aan bod gekomen, en zijn de kinderen alert gemaakt op het gevaar van pijnklachten die kunnen ontstaan, als ze te lang achter de computer zitten.”

  • We hebben mee gedaan met de cursus Zit met Pit! en ik was er erg enthousiast over. De kinderen maar ook de juf zelf steken er veel van op. Het is verdeeld over 3 keer. De eerste keer is klassikaal, de tweede keer gaan alle kinderen op de computer werken en de derde keer is weer klassikaal.

    Het geheel is goed verzorgd: een duidelijke presentatie, men heeft concreet materiaal bij zich (bv. een skelet waarbij alles aangewezen wordt) en er is een boekje gemaakt. Door middel van dit laatste worden ook ouders erbij betrokken. Er zit nl. een opdrachtje bij in het boek waarvoor de kinderen thuis een observatie moeten maken.

    Het heeft met mijn klasje zoveel gedaan, dat wanneer ik nu zeg: “Zit met Pit!” de kinderen dan meteen in een goede schrijf- en/of luisterhouding gaan zitten. Het is dus een echte aanrader en het vergt weinig tijd voor jezelf als leerkracht.

    Carla, leerkracht
  • “Heel goed dat hier aandacht aan wordt geschonken. Thuis letten we er al op maar zo’n les maakt toch meer indruk.”

  • “Kess vond het erg leuke lessen. Zit met Pit! is erg zinvol vinden wij!”

    Ouders Kess, groep 5
  • “Prima initiatief! Jong geleerd is oud gedaan.”

  • “Pietje Pit vond ik het leukst. Die is echt grappig met zijn sprieten aan z’n hoofd!”

    Ties, groep 5
  • “Ik vond de les op de computer het leukst! En vooral het spelletje aan het einde. Ik had wel 12 punten!”

    Wesley, groep 5
  • “Wij werken bij ons op school veel met computers en mini-laptops. Op het moment dat wij hoorden van Zit met Pit! waren wij dan ook meteen enthousiast. Voor alle kinderen wordt het steeds belangrijker dat ze goed zitten tijdens hun “werk”. Door de lessen weten de leerlingen nu wat goed zitten is en kunnen wij de leerlingen er makkelijker op aanspreken!”

  • “Ik vind de cursus Zit met Pit! zeker een aanrader. Op deze manier kun je heel wat klachten voorkomen. Jong geleerd is oud gedaan!”

  • “De woordzoeker was wel lastig maar ik vind het leuk om moeilijke woorden te zoeken.”

    Suus, groep 5
  • “Goed dat jullie zoveel aandacht besteed hebben aan het onderwerp houding!”

    Moeder van Daan, groep 5
  • Het project bestond uit 3 lessen, waarvan er 2 min of meer klassikaal gegeven werden en 1 individueel met de computer. De presentatie was duidelijk en leerzaam. Het werd ook enthousiast en boeiend gebracht. Het werkboekje zag er mooi uit, met leuke, afwisselende opdrachten. Goed dat er ook een huiswerkopdracht bij zat. Ouders konden ook meteen het werkboekje inzien.

    De computeropdrachten waren erg leuk en zaten goed in elkaar. Wij (Carla en ik) hebben de opdrachten zelf ook gedaan. Ze waren leuk om te doen en lieten ook duidelijk zien waar het om ging. Het afsluitende spelletje was moeilijk maar grappig om te doen. Het lukte ons dus niet! De kinderen zijn hier duidelijk beter in dan wij.

    De leerlingen kregen na elke les een brief mee voor de ouders. Die waren meteen op de hoogte en konden daar thuis ook wat mee. In de klas werken de lessen nog steeds door. Als de kinderen niet goed zitten zeg je Zit met Pit! en ze weten waar ze op moeten letten. Ook ben je als leerkracht weer alerter op een aantal houdingen.

    Ik vind de cursus Zit met Pit! zeker een aanrader. Op deze manier kun je heel wat klachten voorkomen.

    Jong geleerd is oud gedaan!

    Marjo, leerkracht